יום ש', ט’ בכסלו תשע”ט
תלי בית חינוך נעורים ברנקו וייס אל סלאם אלמנארה אלמג'ד
רעות הרי ירושלים אלזהרא יד המורה שלב רעות אור שלום
יובלים הטנה קרן אור הדביר החדש תפנית אמית דביר
מרכז לליקויי ראיה ועיוורים הניסויי הדסה עידנים הגימנסיה העברית דרור אשכול וריאטי

הלכנו למשימת חקר:עליהם לחקר אלמנטים (דברים שיש ) בגן היפניוזה מה שמצאנו
התחלקנו לקבוצות וחקרנו על שאלות שהעסיקו אותנו
ביקרנו בגן היפני ברחוב ששת הימים 13גילנו שיש שם בית וגן ששייך לעמותת המקוייה. יפנים שמאד אוהבים את ישראל.הם באים לארץ לשנה ללמוד את התנך והעברית. הם מאמינים שאנחנו מביאים תקווה לעולם.נשארנו לנו רצון לחקור עליהם ועל הגן היפני. זה מעט מהתמונות שצילמנו/יצרנו מפת חשיבה לשאלות שהעסיקו אותנו
יצאנו לשני ביקורים בגבעת התחמושת מצוידים במצלמות ואביזרים לצילום תמונות "מקוריות" באמת.
בהנחיית מדריכה לצילום מקצועי לימדנו את יסודות קומפוזיציית תמונה ושימוש במצלמה
העלאת רעיונות לעיצוב ספסל ברוח האתר ההיסטורי גבעת התחמושת
בהשראת תלמידה המשתתפת בפרויקט החלטנו להכין סרטון לגבעת התחמושת בסגנון סרטון תדמית
הכנת תעודת זהות לאתר ההיסטורי גבעת התחמושת
הקרב על גבעת התחמושת
במהלך הפרויקט נתמקד בתחנת הרכבת "גבעת התחמושת" ונכין ברקוד שמזמין ומכוון את האנשים להגיע לאתר ההנצחה בגבעת התחמושת
קרא עוד...
במסגרת הפרויקט אנו נבחר תחנת רכבת בה נציב ברקוד שמפנה את האנשים הנוסעים ברכבת להגיע לאתר תיירותי באזור.
כתבו את חויותכם מהמיזם
הנכם מוזמנים לצפות בתהליך כתיבת עבודת החקר של תלמידי כיתה ט'3.
קרא עוד...
בבית הספר שלנו בכיתה ט' התחיל פרויקט שומרים על העצים.התחלנו לחקור על העצים בסביבתנו.והנה התמונות
הכנס לקישור על מנת לצפות בחומרים
השבוע יצאה כיתה ח' לחקור על העצים בסביבתנו .
קרא עוד...
לאורך התעלה תמצאו 5 ברקודים המספרים את סיפורם של דמויות מופת שלחמו בגבעת התחמושת.
הוענקו 16 צל"שים על הלחימה בקרב על גבעת התחמושת. תלמידי הפרוייקט נחשפו לסיפורי הגבורה ולמשמעות עיטורי הכבוד לצלילי השיר "גבעת התחמושת".
בחרנו באתר גבעת התחמושת לשם ביצוע עבודת חקר והכנת ברקוד במסגרת הפרויקט המיזם התיירותי.
התלמידים מתעדים את הביקור
התלמידים שאלו שאלות שעלו בעקבות הסיור וההדרכה בגבעת התחמושת וניסחו אותן בעזרת מפת חשיבה.
התלמידים מיינו את שאלות החקר לקבוצות.
קרא עוד...
כל שלוש הקבוצות חקרו את שאלת החקר שבחרו. כל שלוש השאלות התייחסו לירושלים המחולקת, חיים בתקופת הקו העירוני.
חקר השאלות שנשאלו בנושא : חיילים והקרב (בהתאם למפת החשיבה)
בניית מחוון לחקר דמויות שלושת הלוחמים בקרב על גבעת התחמושת: איתן נאוה, יגאל ארד, יקי חץ
קרא עוד...
אספנו חומרים על איתן : אלמוג , לינוי ועומר (הש.ש)
אספנו מידע על יקי: אלה ועידו
איסוף מידע ראשוני על יגאל ארד מתוך סרטון שקיבלנו מאתר גבעת התחמושת : אור, בר,טלי ומיכל (ש.ש)
מצורף קובץ משותף
תלמידי כיתה ט' נפגשו ביום שלישי עם מרים מנצור. מרים תיארה את החיים בתקופה בה ירושלים הייתה מחולק, בקרבת "הקו העירוני". התלמידים תעדו את הפגש.
היכנסו לקישור הבא ופעלו על-פי ההנחיות
קרא עוד...
תלמידי קבוצת חקר "יקי" חברו מכתב ליקי חץ ובקשו להיפגש עמו כדי להכירו ולקבל ממנו תשובות לשאלותיהם.
כתבנו מכתב לדורון הבן של איתן. אנו מבקשים ממנו להיפגש איתנו על מנת לשמוע פרטים נוספים על איתן
איך מאתרים פרטים נוספים על יגאל ארד ז"ל
תלמידי קבוצות החקר של יקי ואיתן הכינו שאלות לראיון עם דורון נאווה ויקי חץ
הברקודים המספרים את סיפורם של דמויות מופת בתעלה
פעילות חפש את המטמון בבית הספר באמצעות ברקודים. בכל ברקוד היה קישור למטלה.